MENU
Plan Obornik.

Dodał: Zbigniew Czerwiec° - Data: 2008-01-04 20:46:54 - Odsłon: 2890
Lata 1900-1945

  • /foto/6587/6587148m.jpg
    1829
  • /foto/5243/5243051m.jpg
    1890
  • /foto/193/193846m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/193/193848m.jpg
    1900 - 1945
  • /foto/5244/5244141m.jpg
    1919
  • /foto/312/312944m.jpg
    1924
  • /foto/5238/5238946m.jpg
    1933

"UWAGA! Zbiory nieznanego pochodzenia"

Poprzednie: Remont dachu bazyliki 2007 r. Strona Główna Następne: Mapy i plany (Oborniki Śląskie)


Kasia Żuk | 2008-05-22 17:39:04
Plan miasta pochodzi z lat pomiędzy 1908 (bo są już obydwa kościoły) a 1924 (bo jeszcze nie ma basenu), ale może ktoś potrafi precyzyjniej określić rok.
Maciej S. | 2008-07-11 02:06:54
Jeśli stary Kościół rozebrano w 1912 to można by przyjąc ten rok za górną date. Jestem właścicielem idntycznej mapy i jest tam zaznaczony rok 1910 więc chyba jest ona najbardziej wiarygodna. Co do basenu to jest on tu zaznaczony przy ulicy Neu Villien strasse /tu na zdjęciu ciężko to odczytać/ i pokrywa się z obecną lokalizacją. W sumie basen to nasza powojenna produkcja /beton/, gdyż przed tem było to "bajorko" o ziemnym/piaszczystym dnie i brzegach. Możesz podać skąd wziełaś rok 1924 i czego dotyczy?
Kasia Żuk | 2008-08-05 21:41:13
Rok 1924 dotyczy własnie budowy basenu (ale teraz nie pamiętam czy przypadkiem 1926), więc pomyślałam że jeśli nie ma basenu to musi być wcześniej. Z obrazków które widziałam basen był mniej więcej w tym samym miejscu, co prada nie było tam wcale betonu, ale kąpielisko zostało zbudowane pod taką właśnie nazwą, była też wieżyczka - widziałąm gdzieś takie pocztówki.
jacek.k | 2008-09-30 22:41:48
Witam Czy posiadacie jakies zdjecia przedwojenne Morzecina wielkiego?
Kasia Żuk | 2008-08-05 22:11:11
Być może plan rzeczywiście pochodzi z 1910 roku. Maciej S. jeśli masz dokładniejszy skan w domu to można też spróbować wydatować po budynkach jeszcze nie stojących albo po tym co jest na miejscu szarotki -podpis Friedrichshohe widzę, ale nie wiem czy już wszystkie budynkiw tym całym kompleksie stoją. Wydaje mi się, że nie ma jeszcze głównego budynku Szarotki, który jest już przedstawiony na pocztówce z 1917 roku. Wtedy wszystko by się zgadzało. Sprzwdziłam dokładnie ten basen - w Obornikach działał tzw. Verkehrsverein - pod ich kierunkiem powstał przewodnik po Obornikach no i właśnie basen w 1926 roku. Przyjrzałam się jeszcze raz mapie i nie wiem czy dobrze widzę podpis Brauerei - browar też działał do 1926 roku.
Maciej S. | 2008-08-17 17:26:56
Niestety skaner mam popsuty. Rzeczywiście głównego budynku Szarotki jakby nie zaznaczono na mapie więc chyba dopiero go budowano. Wedle tej mapy "Felliciensquelle" przylegało bezposrednio do obecnej ul. Skłodowskiej zawierało jeden stawik /chyba ten ktory obecnie jest jako przeciwpożarowy i zaraz za nim się kończyło.Jednak wedle tej mapy ten budynek z wieżyczką należał do "Fredrichshohe". Możesz coś więcej powiedzieć o tym "Verkehrsverein"? Dobrze odczytałaś "Brauerei" Browar znajdował się m.in. gdzie obecnie jest weterynarz. Z tego co mi wiadomo to zbankrutował w czasie wielkiego kryzysu który ogarnął niemcy w latach20-tych.