Przystanek kolejowy z funkcją ładowni. Na przystanku znajdował się drugi tor do minięcia się składów. W marcu 1929 r. roku władze prowincji zaakceptowały plan rozbudowy ładowni - budowy toru nr 3 - żeberka do placu składowego buraków cukrowych (od strony szosy) i toru nr 4 (bocznego), stycznego z torem kolejki folwarcznej (rozstaw 600 mm) do dominium w Strzeszowie - z budową wagi. Nie wiadomo czy doszło do realizacji tej budowy. Na przystanku znajdowała się drewniana wiata dla podróżnych, a dodatkowa ...
Przystanek kolejowy z funkcją ładowni. Na przystanku znajdował się drugi tor do minięcia się składów. W marcu 1929 r. roku władze prowincji zaakceptowały plan rozbudowy ładowni - budowy toru nr 3 - żeberka do placu składowego buraków cukrowych (od strony szosy) i toru nr 4 (bocznego), stycznego z torem kolejki folwarcznej (rozstaw 600 mm) do dominium w Strzeszowie - z budową wagi. Nie wiadomo czy doszło do realizacji tej budowy. Na przystanku znajdowała się drewniana wiata dla podróżnych, a dodatkowa poczekalnia była w pobliskim hotelu Paula Rudolpha. Do końca lat 30. nadawano stąd towary - głównie buraki cukrowe. Po wojnie do 1959 r. przystanek służył do wysyłki składów całopociągowych. Następnie zlikwidowano ładownię pozostawiając funkcję mijanki do zamknięcia odcinka południowego. (moose za kleinbahn.prv.pl)
Pokaż więcej
Pokaż mniej
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|
||